CV - curriculum vitae
To jedna z pierwszych informacji, która posłuży do wstępnej oceny Twojej osoby i zakwalifikowania do rozmowy kwalifikacyjnej.
Twój cel to zainteresować pracodawcę Twoimi kwalifikacjami, doświadczeniem zawodowym, osobowością. Dlatego przedstawiając siebie w życiorysie pamiętaj, kto jest adresatem Twojej oferty oraz jakiej poszukujesz pracy!
Co powinno się znaleźć w CV?:
- podstawowe dane osobowe i data urodzenia
- wykształcenie - należy podać pełną nazwę szkoły i/lub uczelni wraz z wydziałem, kierunkiem oraz ewentualną specjalizacją. Kolejne uczelnie/szkoły wpisujemy w porządku odwrotnie chronologicznym tzn. zaczynamy od ostatniej uczelni/szkoły.
- doświadczenie zawodowe - tutaj należy umieścić:
- pełną nazwę firmy, w której pracowałeś,
- jaka to firma oraz miejsce działalności firmy,
- jakie zajmowałeś stanowisko,
- zakres obowiązków, za które byłeś odpowiedzialny,
- kolejne stanowiska wpisz w porządku odwrotnie chronologicznym (od ostatnio wykonywanej pracy do pierwszej)
- osiągnięcia - zaprezentowanie w krótkim opisie Twoich osiągnięć
- znajomość języków obcych - określić stopień, w jakim znasz dany język
- umiejętności – np. obsługa komputera, znajomość obsługi kasy fiskalnej itp.
- zainteresowania
- klauzula o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
Przykładowe CV:
Czytaj o Agencjach Pracy Tymczasowej
Czytaj o Wskazówkach dla poszukujących pracy
Czytaj o Rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy